Warm welkom in Suriname

26 september 2017 - Paramaribo, Suriname

Hallooo!

Hier dan (eindelijk) een update van ons! We hebben pas sinds sinds gisteren goede internetverbinding, i.v.m. een blikseminslag die het WiFi-draadje doorgebrand had. Eerste indrukken: de geur van de Amazone en van kruiden (de mensen hier ruiken ook erg kruidig), vochtige en warme lucht, tropische regenbuien, droge Surinaamse humor, super lekker eten en behulpzaamheid en gastvrijheid. Jaja, we hoeven hier maar met onze vingers te knippen of alles wordt voor ons gedaan. Onze stagebegeleiders zijn erg aardig, behulpzaam en gezellig en helpen ons ook met de dingen die we hier moeten regelen, zoals een auto, ons visum, e.d. We verblijven op Biharie's Resort, erg mooi en chill! (zie filmpje) Hier in de straat woont trouwens ook iemand die een aap als huisdier heeft. Verder hebben we ook al kennisgemaakt met de eerste Surinaamse groente, zoals Poe en Sopropo. Dat laatste was trouwens niet de vreten, maar dat zal ook wel liggen aan de manier waarop we het hebben klaargemaakt. Wat eten betreft moet je trouwens ook geen broodkruimels achterlaten op het aanrecht want daar komen mega veel mieren op af... Gisteren zijn we ook bij de vreemdelingenpost geweest en we werden daar niet heel vriendelijk ontvangen, omdat we ons niet hadden gehouden aan de kledingvoorschriften met onze korte broek en slippers. Uiteindelijk is het met behulp van onze stagebegeleider wel gelukt om een stempel voor ons visum te krijgen, maar we moeten in december nog wel een keer terug. We zijn inmiddels bezig geweest met onze eerste voorbereidingen voor ons onderzoek. We hebben kennisgemaakt met 2 boeren en gisteren hebben we de fabriek gezien waar de pepers worden opgeslagen. Aankomende weken gaan we verder kennismaken met de boeren en ook de velden bezoeken waar de pepers geproduceerd worden.

Zie het filmpje voor een sfeerimpressie van de omgeving hier. Helaas zijn we niet zo professioneel en hadden een beetje problemen met het beeld en geluid. Volgende keer beter! :)

Groetjes!!

1. NelL:
    26 september 2017
    Lekker begin daar, en jullie hadden nog wel 3 koffers vol kleding mee en dan toch het verkeerde aan doen naar het vreemdelingenkantoor ;) Succes met de onderzoeken en have fun!
  2. Bert:
    26 september 2017
    waar vind ik het filmpje Kim en Vera?
  3. Marjolein:
    26 september 2017
    Haha heerlijk, de WiFi eruit door een blikseminslag. Klinkt lekker tropisch! Succes met het inburgeren in het Surinaamse leven, maar droge humor en lekker eten ligt jullie in ieder geval goed. Have fun!
  4. Kim:
    26 september 2017
    De link van het filmpje staat nu in het bericht!
  5. Freek en Agatha:
    26 september 2017
    Hele fijne tijd toegewenst! Liefs van jullie vader en moeder
  6. Aart en Tineke van der Weide:
    Haaaai!

Heel leuk om het filmpje te zien en jullie verslag te lezen:)
    Heel veel plezier & succes met de dingen van school! Geniet er van!!

Groetjes, uit Lima <3
  7. Jan, Hannie en Lotte Post:
    Hoi Kim en Vera,
    We wensen jullie een goede en gezegende tijd toe in het verre Suriname!

Groetjes uit Oosterwolde.
  8. Andre Klompmaker:
    27 september 2017
    Hey Sollies, ik heb zo’n idee dat we komende maanden spannende avonturen gaan mee beleven. En als het eens een saaie dag is bedenk dan maar een sprookje. Gr. Andre
  9. Renée:
    29 september 2017
    Hahahahahaha, dat filmpje, geweldig! :D Een hele super toffe coole tijd daar gewenst tussen de pepertjes, vieze groentes en drijvende flamingo's!
    Liefs (VGSW-zusje) Renée ;)
  10. Jan, Hannie en Lotte Post:
    30 september 2017
    Leuk filmpje meiden! Zwom er nou een schildpad in jullie zwembad?
  11. Kim:
    30 september 2017
    Haha nee, maar gisteravond wel een kikker!
  12. Chris Spijkerboer:
    1 oktober 2017
    geniet van al wat er om je heen is heel fijne tijd Chris
  13. Carlijn:
    1 oktober 2017
    Haha wat een fantastisch filmpje. :) Een hele fijne tijd gewenst allebei. Benieuwd naar de volgende update!

Liefs, Carlijn
  14. Annelies Post:
    2 oktober 2017
    Hahah.. lekker droog filmpje. Zijn jullie de enigen in dat resort ofzo? Ik zie echt geen kip (behalve een flamingo)! Hahaha..
    Maar fijn dat jullie veilig zijn aangekomen en ik ben benieuwd naar al jullie avonturen!!! Enneeh hoe kom je bij solliespeperavontuur?
  15. Bert:
    4 oktober 2017
    we want more, we want more........
  16. Arend en Dirje van de Weg:
    7 oktober 2017
    Hoi meiden,

Wat is het leuk om jullie zo te volgen. We vragen wel eens aan een bepaald persoon hoe gaat het met Kim, Vera en Freek dan krijg je te horen o dat zal wel goed gaan. Maar nu lazen wij op de site van de kerk het bericht van jullie en de link om jullie te volgen. Vandaar dat wij jullie nu pas een reactie geven.
    Leuk wat jullie ons allemaal laten zien en ook het verhaal er omheen.

Wij wensen jullie een goede periode toe in Suriname, maar ook een tijd van rust en bezinning. Weet wel waar je ook bent en waar je ook heen gaat, God is overal en zorgt ook voor jullie in Suriname.